Een tegelontwerp voor beide trappenhuien van basisschool Corantijn, bouwstijl Amsterdamse School, 1924. Twee doorlopende tegellijnen, boven elkaar geplaatst, waarin teksten en tekeningen van leerlingen zijn verwerkt. Lange tegels met teksten en gewelfde tegels met tekeningen - de 'wangetjes' - wisselen elkaar af. De 'wangetjes' verwijzen naar de gewelfde gevel van het gebouw.
De tegels zijn handgemaakt en mat-wit geglazuurd. Licht en schaduwwerking maken het kunstwerk leesbaar en levendig. Als je de trap op of afloopt, in de ochtend of in de middag, het kunstwerk ziet er steeds weer anders uit. Elke keer wordt je verrast wat je bij de volgende tree te zien zult krijgen.
De leerlingen hebben met stichting Taalvorming geschreven en getekend over samenwerken, samen leren, samen spelen. Ze hebben meegeholpen om hun eigen tekstfragmenten in de zachte klei te stempelen.
Locatie: Corantijnschool, Amsterdam
Oplevering: Augustus 2013
Samenwerking: Stichting Taalvorming, Hieke van Til
Materiaal: Keramische tegels, mat wit glazuur en transfer
Afmeting: 5600 x 14 x 4 cm verdeeld over twee trappenhuizen
Afmeting tegels: taaltegels (45 x 7 cm), 'wangetjes' (15 x 7 x 4 cm)
Mede mogelijk gemaakt door het Amsterdams Fonds voor de Kunst, het Mondriaan Fonds en Stadsdeel West